GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÖNETİM VE ETİK (SEÇ)/KAMU313
Dersin Adı: YÖNETİM VE ETİK (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat AKÇAKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/akcakaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akcakaya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kamu Görevlileri Etik Kurulunun Yapısı ve İşleyişini Bilir.
Kamu Yönetiminde Etik Mevzuatını bilir ve ifade eder.
Kamu Yönetiminde etik sorunlar hakkında alternatif bakış açılarını karşılaştırır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Etik Kavramı
2. Hafta  Etik Türleri
3. Hafta  Temel Etik Teoriler
4. Hafta  Etik-Ahlak İlişkisi Ve Etik Türleri
5. Hafta  Yönetim Etiği
6. Hafta  Kamu Yönetimi Etik İlişkisi
7. Hafta  Kamu Yönetimi Etiğinin Uluslararası Boyutu
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Türk Kamu Yönetiminde Etik ( Yapı Ve Düzenlemeler)
11. Hafta  Kamu Yönetiminde Etik Dışı Davranışlar
12. Hafta  Etik Dışı Davranışların Nedenleri
13. Hafta  Etik Dışı Davranışlara Karşı Alınması Gereken Önlemler
14. Hafta  Kamu Yönetiminde Etik Davranış İlkeleri
15. Hafta  Yeni Kamu Yönetimi Ve Etik
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Arslan, N.T. (2005). Türkiye’de Kamu Yönetimi Sorunları. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Balcı, A. (Vd.). (2008). Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Çevik, H.H. (2007). Türkiye’de Kamu Yönetimi Sorunları. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Eryılmaz, B. (Vd.). (2001). Kamu Yönetimi Yazıları. Ankara: Nobel Yayınevi. Kılavuz, R. (2003). Kamu Yönetiminde Etik Ve Bir Sorun Alanı Olarak Yozlaşma. Ankara: Seçkin Yayıncılık. ŞAYLAN, Gencay ; “Değişim Ve Yolsuzluk”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 28, Sayı 3, 1995, S.3-18 ŞAYLAN, Gencay; Türkiye’de Kapitalizm, Bürokrasi Ve Siyasal İdeoloji, Sevinç Matbaası, Ankara,1974
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
120
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olmaX
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olmaX
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.X
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.X
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.X
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.X