GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİYASİ TARİH (SEÇ)/ULUS101
Dersin Adı: SİYASİ TARİH (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Türel YILMAZ ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/turely
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  turely66@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
19. Yüzyıl dünyasındaki gelişmeleri inceler.
Birinci Dünya Savaşı’nı hazırlayan nedenleri, savaş sırasında yaşanan gelişmeleri ve sonrasında kurulan yeni düzeni öğrenir.
İki Dünya Savaşı arasında Almanya, İtalya ve Japonya gibi devletlerin revizyonist politikalarını analiz eder.
1945 sonrası kurulan yeni düzenin parametrelerini öğrenir.
Soğuk Savaş Dönemi’nde yaşanan gelişmeleri analiz eder.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Amerikan Bağımsızlık Savaşı ve Fransız Devrimi
2. Hafta  Viyana Kongresi ve Avrupa Uyumu
3. Hafta  Avrupa'da İttifak Sistemleri ve I.Dünya Savaşı'nın Nedenleri
4. Hafta  19.Yüzyılda Osmanlı Devleti
5. Hafta  Birinci Dünya Savaşı Sonrası Kurulan Yeni Düzen ve Temel Özellikleri
6. Hafta  Birinci Dünya Savaşı Sonrası Almanya, Sovyet Rusya, İtalya ve ABD’ye Genel Bakış
7. Hafta  İki Savaş Arası Dönemde Silahsızlanma Meselesi
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Biyografi Çalışması: Benito Mussolini, Adolf Hitler, Josef Stalin ve Francisco Franco
10. Hafta  KRİZLER DÖNEMİ(1931-1939) I: Nazi Almanyası ve Revizyonist Politikaları
11. Hafta  KRİZLER DÖNEMİ(1931-1939) II: İtalya’da Mussolini İktidarı ve Habeşistan’ın İşgal
12. Hafta  Mihver ve Müttefik Devletlerinin Oluşumu ve İkinci Dünya Savaşı’nın Başlaması
13. Hafta  İkinci Dünya Savaşı Sonrası Yeni Düzen: NATO, Varşova Paktı, Truman Doktrini ve Marshall Planı
14. Hafta  İki Süper Gücün Uzak Doğu Çatışmaları
15. Hafta  Orta Doğu’da Yaşanan Gelişmeler: İsrail’in Kuruluşu, Birinci Arap-İsrail Savaşı, Mısır’da Monarşinin Yıkılması, Bağdat Paktı
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara: Alkım Kitabevi, 2011; William Woodruff, A Concise History of the Modern World, USA: Palgrave Macmillan:2002.ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Eric Hobsbawn, Age of Extremes : The Short Twentieth Century 1914-1991, British: Abacus,1994; Oral Sander, Siyasi Tarih: Birinci Dünya Savaşının Sonundan 1980’e Kadar, Ankara:İmge Kitabevi, 2007; Toktamış Ateş, Siyasal Tarih, İstanbul : İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 1982; William H. McNeill, Dünya Tarihi, (çev. Alaeddin Şenel), Ankara: İmge Kitabevi,2004; Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih 1789-2012, İstanbul: Der Yayınları, 2013.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olmaX
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olmaX
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.X
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.X
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.X