GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KARŞILAŞTIRMALI DEVLET SİSTEMLERİ/PUAD412
Dersin Adı: KARŞILAŞTIRMALI DEVLET SİSTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  English
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Şenol DURGUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sdurgun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sendurgun@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci, farklı devlet modellerini karşılaştırmalı olarak öğrenir.
Britanya, Almanya, Fransa, Amerika gibi birbirlerinden farklı devlet sistemlerine sahip olan ülkeleri tarihsel süreçleri içerisinde inceler.
Federalizm, parlamentarizm, başkanlık, yarı-başkanlık sistemleri hakkında somut ülke örnekleri üzerinden bilgi sahibi olur.
Farklı devlet sistemlerinin anahtar kurumları ve bunların sistem içindeki işlevleri hakkında bilgi sahibi olur.
Devlet sistemlerinin dönüşüm dinamiklerini analiz kabiliyeti kazanır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Genel giriş
2. Hafta  Modern devletin ortaya çıkışı
3. Hafta  Modern devletin ortaya çıkışı
4. Hafta  Britanya Örneği: Tarihsel Süreç
5. Hafta  Britanya Örneği: Anahtar Kurumlar
6. Hafta  Britanya Örneği: Dönüşüm dinamikleri
7. Hafta  Fransa Örneği: Tarihsel Süreç
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Fransa Örneği: Anahtar Kurumlar
10. Hafta  Fransa Örneği: Dönüşüm Dinamikleri
11. Hafta  Almanya Örneği: Tarihsel Süreç
12. Hafta  Almanya Örneği: Anahtar Kurumlar
13. Hafta  Almanya Örneği: Dönüşüm Dinamikleri
14. Hafta  Rusya Örneği: Tarihsel Süreç
15. Hafta  Rusya Örneği: Anahtar Kurumlar
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Michael G. Roskin, Çağdaş Devlet Sistemleri: Siyaset, Coğrafya, Kültür, Adres Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
30
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
35
35
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olmaX
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olmaX
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.X
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.X
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.X
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.X