GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İKTİSADA GİRİŞ II (İNG)/ECON102
Dersin Adı: İKTİSADA GİRİŞ II (İNG)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Seher Nur Sülkü, Doç.Dr. Alpaslan Akçoraoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nursulku, http://websitem.gazi.edu.tr/site/akcora
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nursulku@gazi.edu.tr, sehernursulku@alum.bu.edu, akcora@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Makroekonomiyi öğretir.
Temel ilkeler ve ekonomik sorunlar hakkında akıllıca düşünmek için gerekli makroekonomik analiz araçları öğrencilere tanıtır.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Tahta kullanımı ve power point sunumları ile Ders
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Genel Matematik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilim olarak Ekonomi
2. Hafta  Ekonomik Analiz Araçları
3. Hafta  Piyasaların Temelleri: Arz ve Talep
4. Hafta  Makroekonomi Bakış
5. Hafta  Çıktı ve Toplam Talep: Yurtiçi ve Milli Hasıla ve Milli Gelir Kavramları
6. Hafta  Maliye Politikası ve Dış Ticaret
7. Hafta  Para ve Bankacılık
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Para ve Maliye Politikası
10. Hafta  Toplam Arz
11. Hafta  Toplam Arz, Fiyatlar ve Şok Düzeltmesi
12. Hafta  Enflasyon, Beklentiler ve Kredibilite
13. Hafta  İşsizlik
14. Hafta  Açık Ekonomi
15. Hafta  Ekonomik Büyüme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Karl E. Case, Ray C. Fair and Sharon M. Oster, Principles of Macroeconomics, 10th edition, Pearson, Prentice Hall, 2012. Karl E. Case, Ray C. Fair and Sharon M. Oster, Principles of Economics, 10th edition, Pearson, Prentice Hall, 2011. David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005. David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, İktisat, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2010. Mahfi Eğilmez, Ercan Kumcu, Ekonomi Politikası: Teori ve Türkiye Uygulaması, Remzi Kitabevi, 2011. Salvatore, D.; Diulio, E., Schaum's Outline of Principles of Economics, 2nd Edition, Schaum's Outline Series, The Mc Grow-Hill Companies Inc. and Mathsoft Inc, 1996. Tomanbay, M; Gümüş, T., Genel Ekonomi, 3. Baskı, Gazi Kitabevi, 2008. Dinler, Z., İktisada Giriş, 16. Baskı, Ekin Yayınları, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Problem çözümü / tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Hayır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
4
1
4
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
86
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olmaX
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olmaX
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.