GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ (İNG.)/PUAD104
Dersin Adı: BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ (İNG.)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Özge Çelik Russell
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  celik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sosyal bilimlerdeki ampirik araştırmanın mantığını bilir.
Önceden belirlenmiş ve açıklanmış araştırma yapıları hakkında düşünce sahibi olur.
Nitel ve nicel araştırma tasarımları arasındaki farkları bilir.
Betimleme ve açıklama arasındaki farkı ve hangisinin ne zaman kullanılacağını bilir.
Araştırma soruları ve araştırma sorularının cevaplanmasında kullanılacak veri arasında uyum sağlanması gerektiğini bilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Pozitist, post-pozitivist, konstrüktivist ve eleştirel paradigmalar
3. Hafta  Ampirik araştırma, bilimsel öntem, tasvir-açıklama karşıtlığı
4. Hafta  Hipotezler geliştirme, teori üretme-teori doğrulama karşıtlığı
5. Hafta  Önceden belirlenmiş veya belirlenmemiş hipotezlere sahip araştıma yöntemleri, tümdengelim-tümevarım karşıtlığı
6. Hafta  Ampirik ölçüt, araştırma soruları geliştirme, kavramları verilere bağlama, ve araştırma sorularından verilere hareket etme.
7. Hafta  Değişkenler arasındaki ilişkiler, korelasyon-nedensellik karşıtlığı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Varyansta nedensellik ve hesaba katma, değişkenleri kontrol etme
10. Hafta  Ölçüm, güvenilirlik, geçerlilik, örnekleme
11. Hafta  Ortalama, varyasyon, sıklık dağılımı, çapraz tablolama,varyasyon analizi, etkileşim,ilişkili varyasyon analizi.
12. Hafta  Çoklu doğrusal uyumlama modelleri
13. Hafta  Vaka çalışmaları, etnografya, temellendirilmiş kuram,eylem araştırması
14. Hafta  Mülakat, gözlem, katılımcı gözlem, belgesel veriler
15. Hafta  Karma yöntem araştırması
16. Hafta  Ders materyalinin genel değerlendirmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Introduction to Research Methods (Keith F. Punch)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
115
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olmaX
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.X
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.X