GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Tevfik Erdem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/etevfik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   etevfik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavrar.
Atatürk'ün milliyetçilik ve medeniyetçilik anlayışını belirtir.
Atatürk'ün dâhi asker, büyük devlet adamı ve inkılâpçı kişiliği ile eşsiz önderliğini tanır.
Atatürkçülüğü benimser, Atatürk'ün dünya görüşünü ve düşüncelerini kavrar.
Kurtuluş Savaşı’nı ve bu savaşı, Türk milletinin varlığını korumak ve sürdürmek için ne büyük fedakârlıklarla gerçekleştiğini kavrar.
Türk Milleti’nin bütün kurumları ve değerleriyle birlikte uygarlığa hangi tarihi şartlar altında ve nasıl geçtiğini kavrar.
Ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olan Türkiye Cumhuriyetinin dinamik temelini "Atatürk İlkeleri"nin oluşturduğu bilincini kazanır.
Türk İnkılâbının, millî ve milletlerarası niteliklerini bilir; Dünya devletlerinin ve Türkiye'nin içinde bulunduğu o günkü durum göz önüne alarak kav
Demokrasi hayatımızın gelişmesini inceleyerek, onlara demokratik düzenin gerektirdiği bilgi ve davranışları kazanır.
Günümüzün ve geleceğin sorunlarına Atatürkçü bir yaklaşımla çözümler getirebilecek tutum, davranış ve yetenekler kazanır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar
2. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri
3. Hafta  Eğitim Alanında yapılan İnkılaplar
4. Hafta  Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar
5. Hafta  Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar
6. Hafta  Ekonomik Alanda Yapılan İnkılaplar
7. Hafta  Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932)
10. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932)
11. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1932-1938)
12. Hafta  Atatürk İlkeleri
13. Hafta  Bütünleyici İlkeler
14. Hafta  II. Dünya Savaşı
15. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti Dönemi
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Üyesi Ders Notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Yapısalcı Eğitim doğrultusunda yapılmaktadır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olmaX
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olma
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.X
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.X
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.X
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.X