GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ (SEÇ)/ISLE419
Dersin Adı: BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Metehan Tolon
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/metehan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  metehan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim faaliyetlerini öğrenir
İletişim kampanyaları düzenlenmesini bilir
Satış tutundurma faaliyetlerinin uygulanmasını öğrenir
Kişisel satış uygulamalarını bilir
Pazarlama halkla iletişimini öğrenir
Reklam uygulamalarını kavrar
Bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını bilir
Doğrudan pazarlama faaliyetlerini öğrenir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim kavramı
2. Hafta  İletişim süreci
3. Hafta  İletişim süreci
4. Hafta  Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı
5. Hafta  Bütünleşik pazarlama iletişiminin uygulanması
6. Hafta  Bütünleşik pazarlama iletişiminin uygulanması
7. Hafta  Reklam uygulamaları
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Reklam uygulamaları
10. Hafta  Kişisel satış uygulamaları
11. Hafta  Pazarlama halkla ilişkileri
12. Hafta  Satış tutundurma faaliyetleri
13. Hafta  Doğrudan pazarlama faaliyetleri
14. Hafta  Doğrudan pazarlama faaliyetleri
15. Hafta  Tartışma
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Integrated Marketing Communications: Putting It Together & Making It Work, Don E. Schultz (Author), Stanley I.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
4
28
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
121
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli temel bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
2
İşletmelerin belirli bir dönem içerisinde meydana gelen gelir-gider unsurlarını ve bilanço kalemlerindeki değişiklikleri kaydedebilme, sınıflayabilme, bununla birlikte ilgili kişi ve gruplara raporlayarak sonuçları analiz edebilme,
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama.X
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme bunları günün gerektirdiği teknolojiler ile harmanlayıp uygulayabilme.X
5
Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini analiz etme.X
6
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri kullanabilme.X
7
İşletmenin alanlarında edindiği bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirebilme.X
8
İşletme değerinin artırılmasını sağlama, sermaye piyasasının gelişimini ve uluslar arası finans piyasalarını değerlendirebilme.
9
Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları bilme, insan kaynağını analiz etme, seçme ve yerleştirme, örgütlerde beşeri ilişkileri düzenleyebilme.
10
İşletmenin alanlarından edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde işletme ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme,X
11
İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme, böylelikle sorun çözebilme becerisine sahip olma.X
12
İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olma.X
13
Özel sektör ve kamu sektöründe, sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X