GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PERFORMANS YÖNETİMİ (SEÇ)/ISLE409
Dersin Adı: PERFORMANS YÖNETİMİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Aykut GÖKSEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/agoksel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  agoksel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Değişen iş çevresinde, kurumsal ve bireysel performans kavramlarının önemini, teorik ve pratik süreçlerini kavrar, işletmeye ilişkin uygulamaları öğre
İşletme performansına etki eden faktörleri sınıflandırır, kurumsal karneye ilişkin öğeleri analiz eder ve bunları bir sistem mantığı içinde yorumlar.
Bireysel performansın değerlendirilmesinde kullanılan yetkinlikleri sınıflandırır, analiz eder ve insan kaynakları amacı doğrultusunda uygulayabilir.
İşletme sisteminde, kurumsal ve bireysel performans sistemleri arasındaki bağlantıyı açıklayabilir, modelleme yapma ve yorumlama becerilerini geliştir
Rekabetçi iş yaşamı içinde yer alan farklı şirketleri, performans faktörleri ve performans düzeylerine göre mukayese edebilir ve aralarında kıyaslama




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Performans Değerlemesi ve Performans Yönetimi
3. Hafta  Performans Yönetiminin Temel Unsurları
4. Hafta  Performans Yönetiminin Amaçları
5. Hafta  Performans Yönetiminin Yararları
6. Hafta  Performans Değerleme Süreci
7. Hafta  Performans Değerleme Yöntemleri
8. Hafta  ARASINAV
9. Hafta  Performans Değerlemede Yapılan Hatalar ve Alınacak Önlemler
10. Hafta  Performans modelleri ve performansın ölçütleri - Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi
11. Hafta  İşin ve bireyin performansının analizi -İş Analizleri -İş Değerlendirme
12. Hafta  Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler
13. Hafta  Performans Planlaması
14. Hafta  Performans Standartları ve Stratejik Yönelim
15. Hafta  Performans ve kariyer yönetimi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yrd. Doç. Dr. Aykut GÖKSEL, “İşletmelerde Performans Değerleme Sistemi Tasarımı”, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2013
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
3
12
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
1
3
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
135
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli temel bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
2
İşletmelerin belirli bir dönem içerisinde meydana gelen gelir-gider unsurlarını ve bilanço kalemlerindeki değişiklikleri kaydedebilme, sınıflayabilme, bununla birlikte ilgili kişi ve gruplara raporlayarak sonuçları analiz edebilme,
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama.X
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme bunları günün gerektirdiği teknolojiler ile harmanlayıp uygulayabilme.X
5
Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini analiz etme.X
6
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri kullanabilme.X
7
İşletmenin alanlarında edindiği bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirebilme.X
8
İşletme değerinin artırılmasını sağlama, sermaye piyasasının gelişimini ve uluslar arası finans piyasalarını değerlendirebilme.
9
Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları bilme, insan kaynağını analiz etme, seçme ve yerleştirme, örgütlerde beşeri ilişkileri düzenleyebilme.X
10
İşletmenin alanlarından edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde işletme ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme,X
11
İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme, böylelikle sorun çözebilme becerisine sahip olma.X
12
İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olma.X
13
Özel sektör ve kamu sektöründe, sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X