GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSTATİSTİK/ECON107
Dersin Adı: İSTATİSTİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Seher Nur Sülkü
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nursulku
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nursulku@gazi.edu.tr, sehernursulku@alum.bu.edu
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ekonomi, işletme ve finans alanı için ististiksel yöntem ve uygulamaları öğrenir.
Temel istatistik kavramlarını anlar.
Temel Olasılık Kavramlarını anlar.
Temel Olasılık dağılımlarını bilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Tahta kullanımı ve power point sunumları ile Ders
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Genel Matematik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ekonomik İstatistiğe Giriş
2. Hafta  Tanımlayıcı İstatistikler
3. Hafta  Tanımlayıcı İstatistikler
4. Hafta  Endeksler
5. Hafta  Olasılık Teorisi: Tanımlar, Sayma ve Bayes teoremi
6. Hafta  Ayrık Rastgele Değişkenler ve Bunların Olasılık Dağılımları
7. Hafta  Sürekli Rassal Değişkenler ve Bunların Olasılık Dağılımları
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Nokta Tahmini, Doğrusal Korelasyon
10. Hafta  Nokta Tahmini, Doğrusal Korelasyon
11. Hafta  aralık tahmini
12. Hafta  hipotez Testleri
13. Hafta  Hareketli Ortalama
14. Hafta  Regresyon Analizi
15. Hafta  Regresyon Analizi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Newbold, Paul; Carlson, William and Thorne, Betty; (2006) Statistics for Business and Economics, Sixth Edition. Prentice Hall, NJ., Spiegel, Murray R.; (2000) Schaum's Outline of Beginning Statistics. 2. Ed., Schaum’s Outline Series, McGraw-Hill., Kılıçkaplan, Serdar; (Basımda) İstatistiğe Giriş I, Gazi Kitapevi (Basımda). Spiegel, Murray R.; Schiller, John; Srinivasan, R. Alu; (2000) Probability and Statistics, 2. Ed., Schaum’s Outline Series, McGraw-Hill. Akdeniz, Fikri; (2004) Olasılık ve İstatistik. 11. Baskı, Nobel Kitabevi. Ersoy, Nuri; Erbas Oral Semra; (1996) Olasılık ve İstatistiğe Giriş. 3. Baskı, Gazi Kitapevi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Problem çözümü / tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Hayır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
12
1
12
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli temel bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
2
İşletmelerin belirli bir dönem içerisinde meydana gelen gelir-gider unsurlarını ve bilanço kalemlerindeki değişiklikleri kaydedebilme, sınıflayabilme, bununla birlikte ilgili kişi ve gruplara raporlayarak sonuçları analiz edebilme,X
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama.X
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme bunları günün gerektirdiği teknolojiler ile harmanlayıp uygulayabilme.X
5
Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini analiz etme.X
6
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri kullanabilme.X
7
İşletmenin alanlarında edindiği bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirebilme.X
8
İşletme değerinin artırılmasını sağlama, sermaye piyasasının gelişimini ve uluslar arası finans piyasalarını değerlendirebilme.X
9
Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları bilme, insan kaynağını analiz etme, seçme ve yerleştirme, örgütlerde beşeri ilişkileri düzenleyebilme.X
10
İşletmenin alanlarından edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde işletme ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme,X
11
İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme, böylelikle sorun çözebilme becerisine sahip olma.X
12
İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olma.X
13
Özel sektör ve kamu sektöründe, sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X