GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI BİRLEŞMELER KURAMLARI VE UYGULAMALARI (SEÇ)/IKTI410
Dersin Adı: ULUSLARARASI BİRLEŞMELER KURAMLARI VE UYGULAMALARI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Özge Aynagöz Çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aynagoz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aynagoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
EKONOMİK ENTEGRASYON TEORİSİNİ ANLAMA VE EKONOMİK ENTEGRASYON ÖRNEKLERİNİ (AB) İNCELEME
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ekonomik Bütünleşmelerin Anlamı ve Geçmişi
2. Hafta  Ekonomik Bütünleşme Türleri
3. Hafta  Gümrük Birlikleri ve Etkileri; Teorinin Gelişimi
4. Hafta  Viner ve Kısmi Denge Analizi: Ticaret Yaratıcı ve Saptırıcı Etkiler
5. Hafta  Viner Sonrası Katkılar
6. Hafta  Kısmi Denge Analizi Çerçevesinde Teoriye Yapılan Katkılar
7. Hafta  Genel Denge Analizi Çerçevesinde Teorideki Gelişmeler
8. Hafta  Gümrük Birliklerinin Dış Ticaret Hadleri Üzerindeki Etkileri
9. Hafta  Gümrük Birliklerinin Faktör Hareketleri Üzerindeki Etkileri
10. Hafta  Gümrük Birliklerinin Dinamik Etkileri
11. Hafta  EKONOMİK ENTEGRASYON ÖRNEKLERİ
12. Hafta  AVRUPA BİRLİĞİ: TARİHÇE
13. Hafta  AB'NDE ORTAK POLİTİKALAR
14. Hafta  AVRUPA BİRLİĞİ: GENİŞLEME SÜRECİ, POLİTİKALAR
15. Hafta  AVRUPA BİRLİĞİ- TÜRKİYE İLİŞKİLERİ: TARİHÇE
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ALTINTAŞ, Mustafa, 1988, Uluslararası Ekonomik Birleşmeler Kuramı ve Uygulamaları, Ankara. BALASSA, Bela 1961 Theory of Economic Integration, London: Allen & Unwin. COOPER, C. A. ve B. F. MASSEL 1965 “A New Look at Customs Union Theory”, Economic Journal, 75: 742-47. DURA, Cihan ve ATİK H. 2003 Avrupa Birliği Gümrük Birliği ve Türkiye, Nobel Yayınları, İstanbul. EL- AGRAA, Ali M. 1981 Theory of Customs Unions, Oxford: Philip Allan Publishers Ltd.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İktisat Teorisi, İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat, İktisat Tarihi ve İktisat Politikası alanlarında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaX
2
Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşlarında müfettiş, uzman yardımcısı veya denetçi olarak çalışabilmek için mesleki yeterlilik kazanmaX
3
İktisat ile ilgili diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmaX
4
Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olma ve aynı zamanda mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
5
Bilgi birikimini ve problem çözme yeteneğini paylaşmak için bilgi teknolojileri ve temel bilgisayar programlarını kullanma tecrübesine sahip olma, ve bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurabilmeX
6
Farklı iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmaX
7
Konusuyla ilgili akademik, mesleki, yerel ve küresel ağları etkin olarak kullanabilme ve mevzuatı yorumlayabilme yetisine sahip olmaX
8
Bilgi birikimini ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde kullanmak için takım çalışmasına uyumlu olmaX
9
Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olmaX
10
İktisat Teorisi ile ilgili bilgileri analiz ederek uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmeX
11
Ülkeler arasındaki iktisadi ilişkilerin etkilerini analiz edebilmeX
12
İktisadi kuramların gelişimini ve ekonomilerin yaşamış oldukları sorunları tarihsel bakış açısıyla değerlendirebilmeX
13
Güncel iktisadi problemlere yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek için çeşitli iktisat politikalarının etkilerine ilişkin bilgiye sahip olmaX