GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE EKONOMİSİ/IKTI403
Dersin Adı: TÜRKİYE EKONOMİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Aziz KONUKMAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/konukman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/konukman
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler iktisat politikasıyla iktisat tarihi arasında ilişkileri öğrenecekler.
Günümüz iktisadi sonuçlarının geçmiş olaylarla olan bağlantısı,
Tarihsel zaman nedir? ve gelecekteki muhtemel olayları anlamakta nasıl yardımcı olacaktır?
Geçmişteki iktisadi olayların şimdiklerle nasıl benzeştirilebileceği?





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze eğitim şeklinde yapılmaktadır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Ön koşul yok.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Makro iktisat ve iktisat politikası ve kalkınma dersleri bu ders için tamamlayıcı dersler niteliği taşımaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  19. ve 20. yüzyıl Osmanlı Ekonomisi ve Osmanlı sonrası ekonomiye etkileri.
2. Hafta  Yeni Turkiye Cumhuriyetinin başlangıcı olan 1920ler ve 1930lar arasında iktisadi vaziyet
3. Hafta  1929 Dünya bunalımı sonrasında 1940lara kadar Yeni Cumhuriyetteki devletçi ekonomi.
4. Hafta  1930ların on yılında, İlk ve İkinci Endüstriyel Planlama ve devletin sanayiyi teşviki.
5. Hafta  1940ların ekonomik ve sosyal dönüşümü, ikinci dünya savaşının Türkiye ekonomisi üzerine etkileri.
6. Hafta  1950lerde Endüstriel alanda kamu ekonomisinin ve dış ticaretin gelişimi.
7. Hafta  1960larda Kalkınma planlamasının başlangıcı. 1980'e kadar ki planların ortak özellikleri.
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  1960larda Kalkınma planlamasının başlangıcı. 1980'e kadar ki planların ortak özellikleri.
10. Hafta  1990'larda mal, istihdam ve para piyasalarındaki gelişmeler. Kamuda özelleştirmelerin başlangıcı.
11. Hafta  5 Nisan krizi nedenleri ve etkileri. Turkiye'nin IMF'le olan standby anlaşmaları.
12. Hafta  21.yüzyılın başlangıcında Türkiye'de ilk önemli ekonomik kriz ve bunun tüm ekonomiyi nasıl etkilediği.
13. Hafta  Özelleştirme, Düzenleme ve Kuralsızlaştırma.
14. Hafta  Turkiye'de Bütçe gelişmeleri. Kamuda yönetişim ve Post Fordizmin Turkiyeye Etkileri.
15. Hafta  2007 Yeni Dünya krizi ve bunun Türkiye ekonomisine olası etkileri. Ders konusunda genel bir değerlendirme.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yakup Kepenek ve N. Yentürk "Türkiye Ekonomisi" Remzi, 2000. A Konukman'ın konu ile ilgili kitap ve makaleleri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Endeks ve reel değerleri ve büyüme oranlarını hesaplama üzerine alıştırma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  staj yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İktisat Teorisi, İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat, İktisat Tarihi ve İktisat Politikası alanlarında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaX
2
Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşlarında müfettiş, uzman yardımcısı veya denetçi olarak çalışabilmek için mesleki yeterlilik kazanmaX
3
İktisat ile ilgili diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmaX
4
Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olma ve aynı zamanda mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
5
Bilgi birikimini ve problem çözme yeteneğini paylaşmak için bilgi teknolojileri ve temel bilgisayar programlarını kullanma tecrübesine sahip olma, ve bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurabilmeX
6
Farklı iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmaX
7
Konusuyla ilgili akademik, mesleki, yerel ve küresel ağları etkin olarak kullanabilme ve mevzuatı yorumlayabilme yetisine sahip olmaX
8
Bilgi birikimini ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde kullanmak için takım çalışmasına uyumlu olmaX
9
Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olmaX
10
İktisat Teorisi ile ilgili bilgileri analiz ederek uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmeX
11
Ülkeler arasındaki iktisadi ilişkilerin etkilerini analiz edebilmeX
12
İktisadi kuramların gelişimini ve ekonomilerin yaşamış oldukları sorunları tarihsel bakış açısıyla değerlendirebilmeX
13
Güncel iktisadi problemlere yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek için çeşitli iktisat politikalarının etkilerine ilişkin bilgiye sahip olmaX