GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSTATİSTİK VE OLASILIĞA GİRİŞ II/EKON102
Dersin Adı: İSTATİSTİK VE OLASILIĞA GİRİŞ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Aydın ÜNSAL Prof. Dr. Serdar KILIÇKAPLAN, Doç.Dr. Yeliz YALÇIN, Yrd.Doç.Dr. Sezgin AKSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/ skilickaplan,http://websitem.gazi.edu.tr/site/yyeliz,http://websitem.gazi.edu.tr/site/asezgin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aunsal@gazi.edu.tr skilickaplan@gazi.edu.tr ,yyeliz@gazi.edu.tr , asezgin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tahmin yöntemlerini öğrenmiş olmak
Güven aralığını hesaplayabilmek
Hipotezleri testi ile karar verme yetisini kazanmak edebilmek
Nedensel ilişkiler için veri analizi yapabilmek
İstatistiksel çıkarım yapabilmek




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Matematik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Örnekleme Dağılımı ve Merkezi Limit Teoremi
2. Hafta   Nokta Tahmin ve İyi bir Tahmin edicinin Özellikleri
3. Hafta   Ki-Kare, t, F ve üssel dağılımlar
4. Hafta   Tek Yığın Parametresi için Güven Aralığı
5. Hafta   Tek Yığın Parametresi için Hipotez testleri
6. Hafta   Tek Yığın Parametresi için Hipotez testleri
7. Hafta  Problem Saati
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta   İki Yığın Parametresi için Güven Aralığı
10. Hafta   İki Yığın Parametresi için Güven Aralığı
11. Hafta  İkiYığın Parametresi için Hipotez testleri
12. Hafta   İkiYığın Parametresi için Hipotez testleri
13. Hafta   Ki-kare Bağımsızlık Testi
14. Hafta   İstatistiki İlişki Katsayıları
15. Hafta   Problem Saati
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   • Paul Newbold, İşletme ve İktisat İçin İstatistik, Literatür Yayıncılık, 2000. • İstatistik: Temel Kavramlar, Verilerin kullanıma sunulması, Alptekin Esin, Müslim Ekni, Hamza Gamgam, Gazi Kitabevi, 2006. • Matematiksel İstatistik, Prof. Dr. Yılmaz Akdi, 2010
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
3
39
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
2
24
 Okuma Faaliyetleri
11
1
11
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İktisat Teorisi, İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat, İktisat Tarihi ve İktisat Politikası alanlarında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olma
2
Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşlarında müfettiş, uzman yardımcısı veya denetçi olarak çalışabilmek için mesleki yeterlilik kazanmaX
3
İktisat ile ilgili diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olma
4
Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olma ve aynı zamanda mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
5
Bilgi birikimini ve problem çözme yeteneğini paylaşmak için bilgi teknolojileri ve temel bilgisayar programlarını kullanma tecrübesine sahip olma, ve bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurabilme
6
Farklı iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmaX
7
Konusuyla ilgili akademik, mesleki, yerel ve küresel ağları etkin olarak kullanabilme ve mevzuatı yorumlayabilme yetisine sahip olma
8
Bilgi birikimini ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde kullanmak için takım çalışmasına uyumlu olma
9
Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olma
10
İktisat Teorisi ile ilgili bilgileri analiz ederek uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmeX
11
Ülkeler arasındaki iktisadi ilişkilerin etkilerini analiz edebilme
12
İktisadi kuramların gelişimini ve ekonomilerin yaşamış oldukları sorunları tarihsel bakış açısıyla değerlendirebilme
13
Güncel iktisadi problemlere yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek için çeşitli iktisat politikalarının etkilerine ilişkin bilgiye sahip olma