GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İKTİSAT TARİHİ I/IKTI107
Dersin Adı: İKTİSAT TARİHİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. METİN SARAÇOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/smetin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  smetin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İktisadi düşünceyi oluşturan belli başlı görüşleri kavramak
İktisadi düşünceleri dünya düzeninin çözümlenmesinde kullanmak
Ekonomik ve toplumsal olayları çözümleyebilmek
İktisadi düşüncelerin gelişimini öğrenmek
Değişik iktisatçıların görüşlerini karşılaştırabilmek
İktisadi okulların ana temalarını kavrayabilmek
İktisadi okulları karşılaştırabilmek
Değişik iktisadi düşünceler arasındaki ilişkileri analiz edebilmek
İktisadi teoriler, sistemler ve politikaların birbirleriyle bağlantısını kurabilmek
Toplumsal olguları yorumlayabilmek ve sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmek
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  tarih metodolojisi
2. Hafta  tarih yazıcılığı
3. Hafta  tarih-bilim-iktisat
4. Hafta  antik üretim tarzı ve feodal üretim tarzı
5. Hafta  geçiş tartışmaları ve kapitalizmin ortaya çıkması
6. Hafta  1750'de Britanya
7. Hafta  sanayi devriminin kökeni
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  sanayi devrimi: 1. aşama
10. Hafta  sanayi devrimi: 2. aşama
11. Hafta  sanayi devriminin toplumsal sonuçları
12. Hafta  devrim çağı: 1789-1848
13. Hafta  sermaye çağı: 1848-1875
14. Hafta  imparatorluk çağı: 1875-1914
15. Hafta  20. yüzyıl Avrupa iktisat tarihi
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  E.H. Carr - Tarih Nedir? John Tosh - Tarihin Peşinde Appleby - Amansız Devrim Manuel Castells - Enformasyon Çağı E.J. Hobsbawm - Sanayi ve İmparatorluk E.J. Hobsbawm - Devrim Çağı E.J. Hobsbawm - Sermaye Çağı E.J. Hobsbawm - İmparatorluk Çağı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
15
15
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
153
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İktisat Teorisi, İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat, İktisat Tarihi ve İktisat Politikası alanlarında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaX
2
Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşlarında müfettiş, uzman yardımcısı veya denetçi olarak çalışabilmek için mesleki yeterlilik kazanmaX
3
İktisat ile ilgili diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmaX
4
Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olma ve aynı zamanda mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
5
Bilgi birikimini ve problem çözme yeteneğini paylaşmak için bilgi teknolojileri ve temel bilgisayar programlarını kullanma tecrübesine sahip olma, ve bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurabilmeX
6
Farklı iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmaX
7
Konusuyla ilgili akademik, mesleki, yerel ve küresel ağları etkin olarak kullanabilme ve mevzuatı yorumlayabilme yetisine sahip olmaX
8
Bilgi birikimini ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde kullanmak için takım çalışmasına uyumlu olmaX
9
Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olmaX
10
İktisat Teorisi ile ilgili bilgileri analiz ederek uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmeX
11
Ülkeler arasındaki iktisadi ilişkilerin etkilerini analiz edebilmeX
12
İktisadi kuramların gelişimini ve ekonomilerin yaşamış oldukları sorunları tarihsel bakış açısıyla değerlendirebilmeX
13
Güncel iktisadi problemlere yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek için çeşitli iktisat politikalarının etkilerine ilişkin bilgiye sahip olmaX