GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KISMİ TÜREVLİ DENKLEMLER I/MAT4011
Dersin Adı: KISMİ TÜREVLİ DENKLEMLER I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Cauchy probleminin çözümünün öğretilmesi.
İntegral eğrilerinin ve yüzeylerinin elde edilmesinin öğretilmesi
Matematik fizikte karşılaşılan yarı lineer kısmi diferensiyel denklemlerin çözümlerinin öğretilmesi





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yüzeyler ve yüzeylerin normalleri. Kapalı (Implicit) fonksiyon teoremi. Eğriler ve eğrilerin teğetleri.
2. Hafta  Vektör alanlarının integral eğrileri
3. Hafta  Yarı lineer denklem sisteminin çözüm metodları
4. Hafta  Yarı lineer denklem sisteminin çözüm metodları.
5. Hafta  Lineer denkleminin genel çözümü
6. Hafta  Lineer denkleminin genel çözümü
7. Hafta  Bir vektör alanın, verilmiş bir eğrideraln geçen integyüzeyinin kurulması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Birinci mertebeden kısmi diferensiyel denklemler.
10. Hafta  Yarı lineer denkleminin genel integrali.
11. Hafta  Birinci mertebeden yarı –lineer denklemler için başlangıç değer problemi. Çözümün varlığı ve tekliği.
12. Hafta  Çözümün olmaması ve tek olmaması. Kovalevsky teoremi.
13. Hafta  Sabit katsayılı lineer kısmi diferensiyel denklemler
14. Hafta  Sabit katsayılı lineer kısmi diferensiyel denklemler
15. Hafta  İkinci mertebeden lineer iki bağımsız değişkenli kısmi diferensiyel denklemlerin sınıflandırılması.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
6
5
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Ülkü Dinlemez Kantar)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ulku)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)