GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA C/C++/MAT2019
Dersin Adı: BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA C/C++
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kurs bitiminde, C/C++ programlama dili ile ilgili deyim ve komutlar döngü ve fonksiyon yapıları verilmiş olacaktır .
Programlama temellerini kullanarak bu alanda kendini geliştirmek isteyen öğrencilere yeni görüşler kazandırır.
Bilgisayarların matematik, mühendislik ve pek çok alanda aktif olarak kullanılmasının önemi vurgulanır.
Öğrenciyi yüksek lisans düzeyine hazırlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim ve bilgisayar desteği ile yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dev CPP Kurulumu Algoritma Nedir? Algoritmalar neden kullanılır? Akış Diyagramı nedir? Çarpım Tablosu için Akış Diyagramı Akış diyagramları üzeri
2. Hafta  C/ C++ programlama dilinin bileşenlerini tanımak Değişkenlerin tanıtılması ve değer atama Matematiksel Operatörler
3. Hafta  Koşul Yapıları Döngüler Ekrana çıktı verme Döngüler Aracılığı ile Çarpım Tablosu Oluşturma Matematik işlemleri ile uygulama (Tek bilinmeyenli 2.de
4. Hafta  Döngüler ve Mantıksal Operatörler Aracılığıyla Mantık Tablosu Oluşturma Fonksiyon çeşitleri Fonksiyon çeşitlerinin oluşturulması Fonksiyonların Aşı
5. Hafta  Diziler Diziye Eleman(lar) Atama Dizi Elemanları üzerinde işlemler Diziler aracılığıyla matris işlemleri üzerine uygulama
6. Hafta  C++ standart giriş/çıkış sınıfları ve nesneleri : Streams Tuştakımı / Ekran işlemleri Dosya yazma/okuma işlemleri
7. Hafta  Pointerlar
8. Hafta  Structlar
9. Hafta  Arasınav
10. Hafta  İnsan olarak veri kümesini nasıl sıralarız? Sıralama Algoritmaları
11. Hafta  Arama Algoritmaları
12. Hafta  Kriptoloji Nedir? Sezar Kriptografisi Affine Kriptografi Substitution Algoritması
13. Hafta  Sınıflar , Nesneler ve Sınıf Metodları
14. Hafta  Yapıcı ve Yıkıcı Fonksiyonlar Erişim Spesifikasyonları
15. Hafta  Kapsülleme ve Kalıtım
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
5
5
 Projeler
2
5
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
1
3
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Aytekin Bayram Çıbık )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (abayram@gazi.edu.tr)