GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NÜMERİK ANALİZ/MAT3011
Dersin Adı: NÜMERİK ANALİZ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Şimdiye kadar sadece analitik metotlar kullanarak problem çözme hakkında bilgiye sahip öğrencilere yeni bir görüş açısı kazandırır.
Bilgisayarların matematik mühendislik ve daha bir çok alanda etkin bir biçimde kullanılışını vurgular.
Matematiğin, analiz cebir gibi diğer branşlarıyla ders içeriklerinin ilişkilendirilmesini sağlar.
Bilgisayarda program yapma ve algoritma hazırlama konularında öğrenci bilgilendirilir.
Öğrenciyi yüksek lisans düzeyine hazırlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hatalar ve Bilgisayar aritmetiği
2. Hafta  Lineer olmayan denklemler için sayısal yöntemler: Sabit nokta iterasyonu
3. Hafta  Lineer olmayan denklemler için sayısal yöntemler:Newton Metodu ve yakınsaklık,
4. Hafta  Lineer olmayan denklemler için sayısal yöntemler:Regula Falsi metodu,
5. Hafta  Lineer olmayan denklemler için sayısal yöntemler:Yarılama (Bisection) metodu,
6. Hafta  Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü için sabit nokta iterasyon ve Newton yöntemi,
7. Hafta  Lineer denklem sistemlerinin çözümü Gauss Eliminasyon ve Gauss Jordan Metotları,
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri: LU metodu,
10. Hafta  Lineer denklem sistemleri için ardışık metodlar:Jacobi method
11. Hafta  Lineer denklem sistemleri için ardışık metodlar:Gauss-Siedel methodu,
12. Hafta  Karakteristik değer problemleri: Faddiev-Leverrier method,
13. Hafta  Karakteristik değer problemleri :Vianello ardışık yaklaşımlar metodu,
14. Hafta  Enterpolasyon: Polinom enterpolasyonu, Newton Enterpolasyonu,
15. Hafta  Lagrange Enterpolasyonu,
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Fatma AYAZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/fayaz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (fayaz@gazi.edu.tr)