GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ DİL BECERİLERİ II/ENG-402
Dersin Adı: İLERİ DİL BECERİLERİ II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Akademik İngilizce sözel metinleri anlayıp gerekli notlar alabileceklerdir.
Akademik İngilizce metinlerdeki okuma stratejilerini etkin bir şekilde kullanabileceklerdir.
Akademik İngilizce sözel ve yazılı metinlerde ima edilenleri anlayabileceklerdir.
Akademik konularla ilgili sunuma özgü görselleri tasarlayabileceklerdir.
Sunuyu oluşturan bölümler arasında akıcı geçişler sağlanması ve beden dilinin etkili bir şekilde kullanılması gibi temel teknik ve becerilerin kullana

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Akademik İngilizce okuma metin çalışması (Understanding figurative speech, Making inferences, Critical Reading)
2. Hafta  Akademik İngilizce okuma metin çalışması II (Distinguishing between a fact and an opinion, Reading between the lines, Creative Reading)
3. Hafta  Akademik İngilizce dinleme metin çalışması (Listening for implied ideas, Listening for the main idea)
4. Hafta  Akademik İngilizce dinleme metin çalışması II (Listening for note taking)
5. Hafta  Deneme türleriyle ilgili çalışma (Narrative Essays, Descriptive Essays)
6. Hafta  Deneme türleriyle ilgili çalışma II ( Expository Essays, Persuasive Essays, Process Essays)
7. Hafta  Alanıyla ilgili yapılan araştırmayı sözel olarak sunma, Etkili sunum teknikleri
8. Hafta  Tartışma sırasında kullanılacak ifadeler, Sorulara cevap verme, Ekip olarak sunu hazırlama,
9. Hafta  ARA SINAV- Sunu taslağını oluşturma
10. Hafta  Akademik İngilizce okuma metin çalışması III ( Identifying writer’s technique)
11. Hafta  Akademik İngilizce dinleme metin çalışması III ( Bir metindeki detaylı bilgileri not alma, Alınan bilgileri özetleme)
12. Hafta  Deneme türleriyle ilgili çalışma III (Comparison (Similarity) Essays, Argumentative Essays), Özgeçmiş hazırlama, niyet mektubu yazma.
13. Hafta  Grafik okuma ve yorumlama, Şekiller üzerine yorum yapma teknikleri
14. Hafta  ÖĞRENCİ SUNULARI
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
3
15
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
4
52
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
3
1
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (YDYO Öğretim Elemanları)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ydyo@gazi.edu.tr)