GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur. |
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir. |
- Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir. |
- Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir. |
- Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir. |
- Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir. |
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir. |
- Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular. |
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular. |
- Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular. |
- Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular. |
- Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular. |
- Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar. |
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir. |
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar. |
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır. |
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır. |
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir. |
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır. |
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir. |
- Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir. |
- Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir. |
- Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir. |
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir. |
- Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular. |
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular. |
- Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular. |
- Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular. |
- Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular. |
- Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar. |
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir. |
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar. |
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır. |
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır. |
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir. |
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır. |
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar. |
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir. |
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar. |
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır. |
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır. |
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir. |
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır. |
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır. |
Öğrenme Yetkinliği |
- Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur. |
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir. |
- Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir. |
- Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir. |
- Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir. |
- Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir. |
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir. |
- Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular. |
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular. |
- Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular. |
- Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular. |
- Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular. |
- Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar. |
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir. |
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar. |
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır. |
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır. |
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir. |
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır. |
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur. |
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular. |
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir. |
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar. |
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır. |
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır. |
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir. |
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır. |
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir. |
- Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir. |
- Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir. |
- Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir. |
- Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir. |
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir. |
- Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular. |
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular. |
- Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular. |
- Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular. |
- Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular. |
- Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar. |
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir. |
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar. |
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır. |
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır. |
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir. |
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır. |
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır. |