GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
DERS TANIMI
EĞİTİM FELSEFESİ/EB104 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- TEMEL DERS KİTABI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- YARDIMCI DERS KİTAPLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN DİLİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN AMACI ve HEDEFİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
• Temel felsefi akımlar ile ilgili bilgileri özgün biçimde geliştirir.
• Eğitim felsefeleriyle açıklamaları tartışmalarda kullanır.
• Felsefe’nin anlamını, önemini ve değerini açıklar.
• Felsefeye duyulan gereksinimi eğitsel, sosyal ve kültürel boyutlarda tartışır. • Felsefenin temel özelliklerini ve felsefenin dayanakları ortaya koyar. • Felsefe ile Bilimin ortak ve farklı yönlerini belirler. • Felsefenin Okur Yazarlığı ile Felsefenin Farkında Olma Yeterliklerini tanıyıp yaşamında kullanır. • Felsefenin diğer bilimlerle ilişkisini tartışır. • Felsefenin temel ve eğitsel işlevlerini açıklar. • Felsefenin yaşamla, bilimle, sanatla, dille, dinle ve hikmetle ilişkilerini kavrar. • Temel Felsefi Akımlardan İdealizm, Realizm, Pragmatizm ve Eksistentiyalizmi açıklar. • Eğitim Felsefeleri olarak; Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik ve Yeniden Kurmacılık Eğitim Felsefelerini ka • Eğitim ile Felsefe arasındaki bağları kavrar. • Eğitim Felsefeleri ile eğitim durumları ilişkilerini açıklar. • Eğitim Felsefeleri ile Eğitsel Hedefler İlişkisini kavrar. • Türkiye’de Eğitim Sisteminin Tarihsel Süreçteki Felsefi Temelleri açıklar. • Eğitim Felsefelerinin yeni yönelimlerinden olan Çağdaş Eğitim ve ilerlemecilik Eğitim Felsefesi, Çocuktan Hareket Akımı (Montessori Öğrenme Akımı) İş Eğitimi Akımı, Sanat Eğitimi Akımı ve Kır Eğitim Akımı anl • Eğitim Felsefesi açısından okulun amaçlarını tanır. • Eğitim Felsefesi açısından okulun amaçlarına katılımın yararlarını kavrar. • Eğitim Felsefesi açısından örgün eğitimde okulların amaçlarını açıklar. • Farklı Felsefelerin ve Filozofların Bilgiye Bakışlarını inceler. • Bilgi Felsefesi ve bilgi üzerine tartışmalarda özgün görüşlerini açıklar. • Bilgi elde etmede izlenen yollar açısından farklı görüşleri kavrar. • İlerlemecilik Eğitim Felsefesinin yeni eğitim programlarına yansımalarını tartışır. • Eğitim Felsefelerine göre öğretmenin geleneksel ve yeni işlevlerini açıklar. • Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecik ve Yeniden Kurmacılık Eğitim Felsefelerine göre öğretmenden beklenen yeni işlevlerini analiz eder. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersle diğer farklı disiplinlerle ilişkiler kurulmasına, anlatım ve soru-cevap, tartışma, drama etkinliklerine ve örnek olay incelemelerine yer verilecektir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(Dr. Öğretim Üyesi Mustafa KARAAĞAÇLI) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(Web : w3.gazi.edu.tr/~mkara ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(e-posta : mkara@gazi.edu.tr ) |