GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Ölçme ve değerlendirme alanına ait temel kavramları bilir. |
- Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarını tanır. |
- Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartları bilir. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Ölçme araçlarını, yapısına ve kullanılış amacına uygun olarak geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık gibi psikometrik özelliklerine dikkat ederek geliştirir. |
- Ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri ile ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları arasında ilişki kurar. |
- Test geliştirme ve uyarlama aşamalarını izleyerek test geliştirir. |
- Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır. |
- Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir. |
- Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir. |
- Proje önerileri sunar ve tamamlanan projeleri raporlaştırır. |
- Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer. |
- Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer. |
- Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir. |
- Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir. |
- Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir. |
- Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir. |
- Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar. |
- Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır. |
- Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder. |
Öğrenme Yetkinliği |
- Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer. |
- Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir. |
- Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir. |
- Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir. |
- Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir. |
- Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar. |
- Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır. |
- Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer. |
- Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir. |
- Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir. |
- Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir. |
- Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir. |
- Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar. |
- Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır. |
- Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer. |
- Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir. |
- Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir. |
- Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir. |
- Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir. |
- Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar. |
- Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır. |
- Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder. |