GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme, |
- Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme, |
- Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme, |
- Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme, |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme, |
- Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme, |
- Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilme |
- Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme, |
- Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme, |
- Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme, |
- Temel dil becerilerini öğretebilme, |
- Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme, |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme, |
- Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme, |
- Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme, |
- Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme, |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme, |
- Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme, |
- Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme, |
- Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme, |
- Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme, |
- Temel dil becerilerini öğretebilme, |
- Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme, |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme, |
- Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme, |
- Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme, |
- Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme, |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme, |
- Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme, |
- Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme, |
- Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme, |
- Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme, |
- Temel dil becerilerini öğretebilme, |
- Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme, |
Öğrenme Yetkinliği |
- Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme, |
- Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme, |
- Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme, |
- Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme, |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme, |
- Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme, |
- Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilme |
- Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme, |
- Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme, |
- Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme, |
- Temel dil becerilerini öğretebilme, |
- Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme, |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme, |
- Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme, |
- Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme, |
- Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme, |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme, |
- Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme, |
- Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme, |
- Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme, |
- Temel dil becerilerini öğretebilme, |
- Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme, |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme, |
- Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme, |
- Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme, |
- Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme, |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme, |
- Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme, |
- Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme, |
- Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme, |
- Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme, |
- Temel dil becerilerini öğretebilme, |
- Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme, |