Dil Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (Z)/4620102 |
Dersin Adı: |
Dil Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (Z) |
Dersin Kredisi: |
3 |
Ders AKTS : |
8 |
Dersin Yarıyılı: |
1 |
Dersin Türü : |
Zorunlu |
|
DERS BİLGİLERİ |
-- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ) |
|
-- TEMEL DERS KİTABI |
|
-- YARDIMCI DERS KİTAPLARI |
|
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI |
|
-- DERSİN DİLİ |
Arapça |
-- DERSİN AMACI ve HEDEFİ |
|
-- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
Geçmişten günümüze yabancı dil öğretiminde uygulanan kritik yaklaşım, yöntem ve teknikler değerlendirir.
Yabancı dil öğretiminde uygulanan yöntem ve teknikleri dil becerilerinin öğretimi açısından irdeler.
Yabancı dil öğretiminde uygulanan yöntem ve tekniklerin Arapça öğretiminde nasıl ve ne derece kullanılabileceğini kavrar.
|
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
--DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI |
1. Hafta |
Dersin Tanıtılması; İletişimci Yaklaşımlar ile Geleneksel Yaklaşımların Genel Özellikleri
|
2. Hafta |
Mevcut İletişimci Yaklaşımlar
| 3. Hafta |
CL: Kubaşık Dil Öğrenimi
| 4. Hafta |
Yaratıcı Drama ve Dil Öğretimi
| 5. Hafta |
TBLT: Temelleri, Genel Uygulamalar
| 6. Hafta |
TBLT: Temelleri, Genel Uygulamalar
| 7. Hafta |
Vize | 8. Hafta |
Dil Becerilerinin Öğretimi Dinleme Öğretimi
| 9. Hafta |
Dil Becerilerinin Öğretimi Konuşma Öğretimi
| 10. Hafta |
Dil Becerilerinin Öğretimi Okuma Öğretimi
| 11. Hafta |
Dil Becerilerinin Öğretimi Yazma Öğretimi
| 12. Hafta |
Söz Dağarcığı Öğretimi
| 13. Hafta |
Gramer Öğretimi
| 14. Hafta |
Final | 15. Hafta |
| 16. Hafta |
|
|
-- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ |
|
-- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ |
|
Sayısı |
Toplam Katkısı(%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Pratik |
0 |
0 |
Quiz |
0 |
0 |
|
Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%) |
|
40 |
Finalin Başarıya Oranı (%) |
|
60 |
|
|
-- DERSİN İŞ YÜKÜ |
Etkinlik |
Toplam hafta sayısı |
Süre (Haftalık Saat) |
Dönem boyu toplam iş yükü |
Haftalık teorik ders saati |
14 |
3 |
42 |
Haftalık uygulamalı ders saati |
14 |
0 |
0 |
Okuma Faaliyetleri |
14 |
3 |
42 |
İnternette tarama, kütüphane çalışması |
14 |
3 |
42 |
Materyal tasarlama, uygulama |
14 |
3 |
42 |
Rapor hazırlama |
|
|
0 |
Sunu hazırlama |
4 |
4 |
16 |
Sunum |
2 |
2 |
4 |
Ara sınav ve ara sınava hazırlık |
1 |
1 |
1 |
Final sınavı ve final sınavına hazırlık |
|
|
0 |
Diğer |
|
|
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ: |
189 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : |
7.56 |
DERSİN AKTS KREDİSİ: |
8 |
|
|
-- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ |
NO |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
2 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | X | |
3 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
4 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | X | |
5 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | X | |
6 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | X | |
7 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
8 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
9 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
10 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | X | |
11 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
12 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
|
|
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I |
(Doç. Dr. Mehmet Hakkı Suçin) |
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ |
(http://websitem.gazi.edu.tr/site/mhsucin)
|
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI |
(mhakkisucin@yahoo.com)
|