Arapça Öğretim Yöntemleri ve Dil Becerilerinin Öğretimi(Z)/1620102 |
Dersin Adı: |
Arapça Öğretim Yöntemleri ve Dil Becerilerinin Öğretimi(Z) |
Dersin Kredisi: |
3 |
Ders AKTS : |
8 |
Dersin Yarıyılı: |
1 |
Dersin Türü : |
Zorunlu |
|
DERS BİLGİLERİ |
-- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ) |
|
-- TEMEL DERS KİTABI |
|
-- YARDIMCI DERS KİTAPLARI |
|
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI |
|
-- DERSİN DİLİ |
Arapça |
-- DERSİN AMACI ve HEDEFİ |
|
-- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
Geçmişten günümüze yabancı dil öğretiminde uygulanan kritik yaklaşım, yöntem ve teknikler değerlendirir. Yabancı dil öğretiminde uygulanan yöntem ve teknikleri dil becerilerinin öğretimi açısından irdeler.
Yabancı dil öğretiminde uygulanan yöntem ve tekniklerin Arapça öğretiminde nasıl ve ne derece kullanılabileceğini kavrar.
|
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
--DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI |
1. Hafta |
Dersin Tanıtılması, 20. Yüzyılda Dil Öğretiminde Temel Eğilimler |
2. Hafta |
Dil Öğretimini Genel Tarihi; Yaklaşım, Metot ve Teknik kavramları | 3. Hafta |
Oral Approach” veya “Situational Language Teaching” | 4. Hafta |
“Audiolingual Method” | 5. Hafta |
“Total Physical Response”
| 6. Hafta |
“The Silent Way”; “Community Language Learning” | 7. Hafta |
“Suggestopedia”; “Whole Language” | 8. Hafta |
Vize Sınavları | 9. Hafta |
“Multiple Intelligences”; “Neurolinguistic Programming”
| 10. Hafta |
“The Lexical Approach”; “CBLT”
| 11. Hafta |
İletişimci Dil Öğretimi; “The Natural Approach”
| 12. Hafta |
Kubaşık Dil Öğrenimi; “Content-based Instruction” | 13. Hafta |
“Task-based Language Teaching”; “The Post-methods Era” | 14. Hafta |
Dil Öğretim Becerileri | 15. Hafta |
| 16. Hafta |
|
|
-- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ |
|
-- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ |
|
Sayısı |
Toplam Katkısı(%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Pratik |
0 |
0 |
Quiz |
0 |
0 |
|
Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%) |
|
40 |
Finalin Başarıya Oranı (%) |
|
60 |
|
|
-- DERSİN İŞ YÜKÜ |
Etkinlik |
Toplam hafta sayısı |
Süre (Haftalık Saat) |
Dönem boyu toplam iş yükü |
Haftalık teorik ders saati |
14 |
3 |
42 |
Haftalık uygulamalı ders saati |
14 |
0 |
0 |
Okuma Faaliyetleri |
14 |
3 |
42 |
İnternette tarama, kütüphane çalışması |
14 |
3 |
42 |
Materyal tasarlama, uygulama |
14 |
3 |
42 |
Rapor hazırlama |
|
|
0 |
Sunu hazırlama |
4 |
4 |
16 |
Sunum |
3 |
3 |
9 |
Ara sınav ve ara sınava hazırlık |
|
|
0 |
Final sınavı ve final sınavına hazırlık |
|
|
0 |
Diğer |
|
|
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ: |
193 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : |
7.72 |
DERSİN AKTS KREDİSİ: |
8 |
|
|
-- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ |
NO |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
1 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
2 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
3 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
4 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
5 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
6 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
7 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
8 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
9 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
10 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
|
|
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I |
(Prof. Dr. Mehmet Hakkı Suçin) |
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ |
(http://websitem.gazi.edu.tr/site/mhsucin)
|
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI |
(mhakkisucin@yahoo.com , mhsucin@gazi.edu.tr)
|