GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ DERSIII( Sporda Fair-Play Eğitimi)/BSY-326
Dersin Adı: SEÇMELİ DERSIII( Sporda Fair-Play Eğitimi)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Fair play kavramını bilir.
Fair play aktiviteleri oluşturur.
Fair play aktivitelerini uygular.
Fair play eğitiminin önemini kavrar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Fair play Kavram ve kapsamı
2. Hafta  Fair playe yönelik kavramlar
3. Hafta  Fair playin tarihsel gelişimi
4. Hafta  Ahlak gelişimi
5. Hafta  Fair play eğitiminde beden eğitiminin rolü
6. Hafta   Türkiye’de fair play çalışmaları
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta   Fair play anlayışını geliştirme perspektifleri
9. Hafta   Fair play üniteleri: Ünite1: fair play
10. Hafta  Ünite 2: Sportmenlik
11. Hafta   Ünite 3: Etik
12. Hafta  Ünite 4: Rol Modeller
13. Hafta  Ünite 5: Hedef Belirleme
14. Hafta  Ünite 6: Takım Çalışması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
11
1
11
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
2
24
 Diğer
6
4
24
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Spor yönetimi alanındaki bilgi ve becerilerini, sporla ilgili örgütlerin/kurumların ve etkinliklerin yönetimini ilgilendiren konularda uygular.X
2
Yönetim ilke ve işlevlerini sporla ilgili örgütlerin/kurumların ve etkinliklerin uygulamalarına yansıtır.X
3
Spor yönetimi ile ilgili yasal mevzuatlarda kendine verilen görev ve sorumluluklara değer verir.X
4
Ulusal ve uluslararası spor sistemlerinin bileşenlerini ve spor politikalarını analiz eder.X
5
Spor kurumlarında/etkinliklerinde ekip ve proje üyesi olarak sorumluluk alarak kılavuzluk yapar.X
6
Spor yönetimi alanında birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirerek performanslarını değerlendirir.X
7
Farklı spor branşlarına yönelik becerileri, oyun kurallarını, teknik ve taktik bilgileri temel ve ileri düzeyde spor dalına özgü antrenman planı ve programlarına uygulama ortamı yaratır.
8
Alanıyla ilgili konularda uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar.X
9
Spor yönetimi alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri mesleki yabancı dil bilgisini kullanarak çok yönlü değerlendirir.X
10
Spor yönetimi alanı ile ilgili sağlık, güvenlik ve risk unsurlarını düzenli şekilde değerlendirir.
11
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığı ile sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.X
12
Görev aldığı birimde liderlik özelliğini kullanarak çalışanları kişilik, kültür ve davranışsal özellikleri doğrultusunda yönlendirir.X
13
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirerek değişime, yeniliğe ve girişimciliğe değer verir.X
14
Spor kurumlarını ilgilendiren konularda (pazarlama, sosyal medya, sponsorluk gibi) örgütü daha verimli hale getirecek uygulamalar gerçekleştirir.
15
İnsan organizmasının yapısı, görevleri ve gelişimi konularından hareketle bireylerin yaşam boyu spor alışkanlığı kazanmalarına öncülük eder.X
16
Sportif etkinliklerin ve müsabakaların düzenlenmesinde iyi bir uygulayıcıdırX
17
Spor yönetimi alanının ilişkili olduğu disiplinlerle (sosyal bilimler, yönetim bilimi, çevre bilimleri vb.) etkileşim konusunda bilgi sahibidir.X
18
Engelli bireylerin spora yönlendirilmesindeki bilgilerini oluşan yeni durumlara uydurma becerisine sahiptir.X
19
Spor yönetimi alanında olgu, olay ve sorunlarla ilgili farklı bilgi kaynaklarına (kişi, kitap, veri tabanı, internet vb.) ulaşma becerisine sahiptir.X
20
Spor kurumları ve organizasyonlarında bireylerin ve katılımcıların esenliği, güvenliği, özel hayatın gizliliği gibi konuları analiz eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Gülfem SEZEN BALÇIKANLI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~gsezen , www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gsezen@gazi.edu.tr )