GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Çocukta büyüme gelişim ve dentisyonun gelişimi, birbirleriyle olan etkileşimlerini bilir. |
- Çocuklarda ağız, diş ve çene hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmalarını, sebep olduğu bulguları, yapı ve fonksiyon bozukluklarını ve organizmayı nasıl etkilediğini tanımlar. |
- Tıpta uzmanlık kurulunun belirlediği “Çocuk Diş Hekimliği” kapsamındaki belirti, bulgu, hastalık ve durumları, mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, uygular, değerlendirir. |
- Kişisel öğrenme gereksinimleri doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir. |
- Çocuk Diş Hekimliğinde bilimsel araştırma ilkeleri ve yayın etiği ilkelerini bilir. |
- Çocuk Diş Hekimliği klinik uygulamaları kapsamında lisansüstü mesleki uygulamaları bilir ve yapar. |
- Çocuk hastalarda tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür. |
- Çocuk hastanın kısıtlılıklarının farkındadır, gerektiği durumlarda disiplinler arası konsültasyon için uygun merkezlere yönlendirir. |
- Çocuk hastada ağız, diş, çene hastalıklarının toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasında katkıda bulunur. |
- Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik sosyal ilkelere uygun davranır. |
- Meslektaşlarına ve topluma örnek olacak rol model davranışlarda bulunur. |
- Kişisel profesyonel gelişimini planlar, yaşam boyu öğrenme ilkesini gerçekleştirir. |
- Hasta, hasta yakınları, sağlık personeli, toplum, ilgili sektörler, medya ile etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar |
- Mesleğindeki yenilikleri izler, sorgular, değerlendirir. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Çocukta büyüme gelişim ve dentisyonun gelişimi, birbirleriyle olan etkileşimlerini bilir. |
- Çocuklarda ağız, diş ve çene hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmalarını, sebep olduğu bulguları, yapı ve fonksiyon bozukluklarını ve organizmayı nasıl etkilediğini tanımlar. |
- Tıpta uzmanlık kurulunun belirlediği “Çocuk Diş Hekimliği” kapsamındaki belirti, bulgu, hastalık ve durumları, mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, uygular, değerlendirir. |
- Çocuk Diş Hekimliği klinik uygulamaları kapsamında lisansüstü mesleki uygulamaları bilir ve yapar. |
- Çocuk hastalarda tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür. |
- Çocuk hastanın kısıtlılıklarının farkındadır, gerektiği durumlarda disiplinler arası konsültasyon için uygun merkezlere yönlendirir. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Çocukta büyüme gelişim ve dentisyonun gelişimi, birbirleriyle olan etkileşimlerini bilir. |
- Çocuklarda ağız, diş ve çene hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmalarını, sebep olduğu bulguları, yapı ve fonksiyon bozukluklarını ve organizmayı nasıl etkilediğini tanımlar. |
- Tıpta uzmanlık kurulunun belirlediği “Çocuk Diş Hekimliği” kapsamındaki belirti, bulgu, hastalık ve durumları, mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, uygular, değerlendirir. |
- Kişisel öğrenme gereksinimleri doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir. |
- Çocuk Diş Hekimliğinde bilimsel araştırma ilkeleri ve yayın etiği ilkelerini bilir. |
- Çocuk Diş Hekimliği klinik uygulamaları kapsamında lisansüstü mesleki uygulamaları bilir ve yapar. |
- Çocuk hastalarda tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür. |
- Çocuk hastanın kısıtlılıklarının farkındadır, gerektiği durumlarda disiplinler arası konsültasyon için uygun merkezlere yönlendirir. |
- Çocuk hastada ağız, diş, çene hastalıklarının toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasında katkıda bulunur. |
- Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik sosyal ilkelere uygun davranır. |
- Meslektaşlarına ve topluma örnek olacak rol model davranışlarda bulunur. |
- Kişisel profesyonel gelişimini planlar, yaşam boyu öğrenme ilkesini gerçekleştirir. |
- Hasta, hasta yakınları, sağlık personeli, toplum, ilgili sektörler, medya ile etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar |
- Mesleğindeki yenilikleri izler, sorgular, değerlendirir. |
Öğrenme Yetkinliği |
- Çocukta büyüme gelişim ve dentisyonun gelişimi, birbirleriyle olan etkileşimlerini bilir. |
- Çocuklarda ağız, diş ve çene hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmalarını, sebep olduğu bulguları, yapı ve fonksiyon bozukluklarını ve organizmayı nasıl etkilediğini tanımlar. |
- Tıpta uzmanlık kurulunun belirlediği “Çocuk Diş Hekimliği” kapsamındaki belirti, bulgu, hastalık ve durumları, mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, uygular, değerlendirir. |
- Kişisel öğrenme gereksinimleri doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir. |
- Çocuk Diş Hekimliğinde bilimsel araştırma ilkeleri ve yayın etiği ilkelerini bilir. |
- Çocuk Diş Hekimliği klinik uygulamaları kapsamında lisansüstü mesleki uygulamaları bilir ve yapar. |
- Çocuk hastalarda tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür. |
- Çocuk hastanın kısıtlılıklarının farkındadır, gerektiği durumlarda disiplinler arası konsültasyon için uygun merkezlere yönlendirir. |
- Çocuk hastada ağız, diş, çene hastalıklarının toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasında katkıda bulunur. |
- Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik sosyal ilkelere uygun davranır. |
- Kişisel profesyonel gelişimini planlar, yaşam boyu öğrenme ilkesini gerçekleştirir. |
- Mesleğindeki yenilikleri izler, sorgular, değerlendirir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Kişisel öğrenme gereksinimleri doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir. |
- Çocuk hastanın kısıtlılıklarının farkındadır, gerektiği durumlarda disiplinler arası konsültasyon için uygun merkezlere yönlendirir. |
- Çocuk hastada ağız, diş, çene hastalıklarının toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasında katkıda bulunur. |
- Meslektaşlarına ve topluma örnek olacak rol model davranışlarda bulunur. |
- Hasta, hasta yakınları, sağlık personeli, toplum, ilgili sektörler, medya ile etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Çocukta büyüme gelişim ve dentisyonun gelişimi, birbirleriyle olan etkileşimlerini bilir. |
- Çocuklarda ağız, diş ve çene hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmalarını, sebep olduğu bulguları, yapı ve fonksiyon bozukluklarını ve organizmayı nasıl etkilediğini tanımlar. |
- Tıpta uzmanlık kurulunun belirlediği “Çocuk Diş Hekimliği” kapsamındaki belirti, bulgu, hastalık ve durumları, mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, uygular, değerlendirir. |
- Çocuk Diş Hekimliği klinik uygulamaları kapsamında lisansüstü mesleki uygulamaları bilir ve yapar. |
- Çocuk hastalarda tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür. |
- Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik sosyal ilkelere uygun davranır. |