GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- - Okul öncesi eğitimi yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
- - Okul öncesi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alır |
- - Okul öncesi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
- - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir. |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. |
- - Okul öncesi alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- - Okul öncesi eğitimi yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
- - Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
- - Okul öncesi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alır |
- - Okul öncesi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
- - Okul öncesi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
- - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir. |
- - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır. |
- - Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. |
- - Okul öncesi alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- - Okul öncesi alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. |
- - Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
- - Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir. |
- - Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir. |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alır |
- - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir. |
- - Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi) |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır. |
Öğrenme Yetkinliği |
- - Okul öncesi eğitimi yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
- - Okul öncesi alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. |
- - Okul öncesi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
- - Okul öncesi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
- - Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir. |
- - Okul öncesi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
- - Okul öncesi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
- - Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi) |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- - Okul öncesi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
- - Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
- - Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir. |
- - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır. |
- - Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır. |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- - Okul öncesi alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. |
- - Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
- - Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir. |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alır |
- - Okul öncesi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
- - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir. |
- - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır. |
- - Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır. |
- - Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. |
- - Okul öncesi alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |