GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır. |
- Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir. |
- Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır. |
- Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular. |
- Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır |
- Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
- Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır. |
- Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir. |
- Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır. |
- Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır |
- Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır |
- Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alır |
Öğrenme Yetkinliği |
- Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır. |
- Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır. |
- Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular. |
- Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir. |
- Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
- Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür. |
- Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanır |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır. |
- Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir. |
- Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır. |
- Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular. |
- Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
- Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir. |