GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Ulaşım planlamasını; planlama, tasarım, yönetim, toplumun ihtiyaçlarını karşılama, ekonomi ve çevreye duyar sağlama olarak tanımlamıştır. |
- Bir ulaşım plancısı birçok göreve sahiptir. Bunların başında, yapılan çalışmanın sosyal, ekonomik ve çevresel kapsamını analiz etmek yer almaktadır. |
- Bir ulaşım plancısı çalışmalarını yasal uygulamalar çerçevesinde uygulamalıdır. |
- Yaratacağı ulaşım politikalarının, stratejilerinin ve planlarının toplumun sosyal, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir. |
- Gerekli ve yararlı ulaşım projeleri, sistemleri ve servisleri tasarlamalıdır. |
- Sadece tasarım aşaması değil tüm teknik bilgiler hakkında da bilgi sahibi olmalıdır. |
- Proje yönetiminde konuya hakim bir yapıya sahip olmalıdır. |
- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir. |
- Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir. |
- Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Bir ulaşım plancısı birçok göreve sahiptir. Bunların başında, yapılan çalışmanın sosyal, ekonomik ve çevresel kapsamını analiz etmek yer almaktadır. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Öğrenme Yetkinliği |
- Ulaşım planlamasını; planlama, tasarım, yönetim, toplumun ihtiyaçlarını karşılama, ekonomi ve çevreye duyar sağlama olarak tanımlamıştır. |
- Bir ulaşım plancısı çalışmalarını yasal uygulamalar çerçevesinde uygulamalıdır. |
- Yaratacağı ulaşım politikalarının, stratejilerinin ve planlarının toplumun sosyal, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir. |
- Gerekli ve yararlı ulaşım projeleri, sistemleri ve servisleri tasarlamalıdır. |
- Sadece tasarım aşaması değil tüm teknik bilgiler hakkında da bilgi sahibi olmalıdır. |
- Proje yönetiminde konuya hakim bir yapıya sahip olmalıdır. |
- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir. |
- Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir. |
- Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Ulaşım planlamasını; planlama, tasarım, yönetim, toplumun ihtiyaçlarını karşılama, ekonomi ve çevreye duyar sağlama olarak tanımlamıştır. |
- Yaratacağı ulaşım politikalarının, stratejilerinin ve planlarının toplumun sosyal, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Bir ulaşım plancısı birçok göreve sahiptir. Bunların başında, yapılan çalışmanın sosyal, ekonomik ve çevresel kapsamını analiz etmek yer almaktadır. |
- Bir ulaşım plancısı çalışmalarını yasal uygulamalar çerçevesinde uygulamalıdır. |
- Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir. |