GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KLİNİK HEMATOLOJİ/İMM-6060
Dersin Adı: KLİNİK HEMATOLOJİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Cemalettin AYBAY, Prof.Dr.Vedat BULUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aybayc@gazi.edu.tr, vedatbulut@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İnsan eritrositlerinin ve hemoglobinin patobiyolojisi hakkında anlatabilmeli
Demir metabolizma bozuklukları hakkında anlatabilmeli
Otoimmün hemolitik anemi hakkında anlatabilmeli
hematopoiteik faktörlerin klinik kullanımı hakkında anlatabilmeli
Atipik immün lenfoproliferasyonları hakkında anlatabilmeli
Lösemi hakkında anlatabilmeli
Hematopoietik kök hücre nakli hakkında anlatabilmeli
Graft versus host hastalığı hakkında anlatabilmeli
Transfüzyon ve Transfüzyon reaksiyonları hakkında anlatabilmeli
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan eritrositlerinin ve hemoglobinin patobiyolojisi
2. Hafta  Demir metabolizma bozuklukları
3. Hafta  Otoimmün hemolitik anemi
4. Hafta  hematopoiteik faktörlerin klinik kullanımı
5. Hafta  Atipik immün lenfoproliferasyonları
6. Hafta  ödev
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Lösemi I
9. Hafta  Lösemi II
10. Hafta  Hematopoietik kök hücre nakli
11. Hafta  Graft versus host hastalığı
12. Hafta  Transfüzyon
13. Hafta  Transfüzyon reaksiyonları
14. Hafta  Sınav
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Abul K.Abbas, Andrew H. Lichtman, Jordan S. Prober. Cellular and Molecular Immunology W.B.Saunders Company Philadelphia Fourth ed. 2000 - Ronald Ho
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Öğrenciler, immünolojinin prensipleri ve ileri immünoloji konularını öğrenmelidir.X
2
Öğrenciler bir araştırma projesi hazırlama, tamamlama, değerlendirme ve öğrenci danışmanlığı yapabilme becerilerini kazanabilmelidir.X
3
Programı bitiren öğrenciler immünolojik teknikleri uygulayabilmeli ve seminer ve ders anlatma becerilerini kazanabilmelidir.X
4
Öğrenciler, immün sistemin hastalıklarla ilişkisini, ana mekanizmalarını ve ilgili manüplasyonları öğrenmelidir.X
5
Öğrenciler, temel testlere ek olarak immünolojik araştırma çalışmalarında kullanılan gelişmiş özel testler hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olmalı ve uygulama becerisi kazanmalıdır.X
6
Öğrenciler, immünoloijinin tümör ve transplantasyon ile ilişkili mekanizmalarda oynadığı rolü öğrenmelidir.X
7
Öğrenciler, akım sitometrisi konusunda teorik bilgi sahibi olmalı ve araştırma planlayabilmelidir.X
8
Öğrenciler, immün yetmezlikler konusunda bilgi sahibi olmalı ve hastaları immünolojik açıdan değerlendirebilme yetisine sahip olmalıdır.X
9
Öğrenciler, proje sonucunda elde edilen verileri değerlendirebilmeli ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olmalıdır.X
10
Öğrenciler, deney hayvanları ile çalışmanın pratik, teorik ve etik yönleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmalıdır.X