GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HÜMORAL İMMÜNİTE TEKNİKLERİ/İMM-3020
Dersin Adı: HÜMORAL İMMÜNİTE TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. E. Ümit BAĞRIAÇIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eubagriacik@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Humoral immünite teknikleri hakkında teorik bigilerin öğrenilmesi
Humoral immünite tekniklerinin deneysel ve klinik aplikasyonları hakkında bilgi öğrenilmesi
ELISA yöntemleri hakkında bilgi edinilmesi
B lenfosit ve antikorlar hakkında bilgi edinilmesi
Antijen-antikor reaksiyonları hakkında bilgi edinilmesi
İmmünopresipitasyon hakkında bilgi edinilmesi
Western Blot hakkında bilgi edinilmesi
ELISPOT hakkında bilgi edinilmesi
Antikor sentezi ve antikorların modifikasyonu, monoklonal antikorlar
Flow sitometrik yöntemler hakkında bilgi edinilmesi
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Humoral immünite yapı, fonksiyon, ve teknolojik ilişkileri
2. Hafta  Antijen-Antikor reaksiyonları ve Aglütinasyon
3. Hafta  ELISA sistemleri ve kullanım alanları
4. Hafta  İmmünopresipitasyon ve Western Blot testi ve kullanım alanları
5. Hafta  ELISPOT sistemleri ve immünolojide kullanımının önemi
6. Hafta  Arasınav
7. Hafta  Antikor izolasyonu ve saflaştırılması
8. Hafta  Monoklonal Antikor teknolojisi, kullanım ve uygulama alanları
9. Hafta  Protein mikroarrayler ve immünolojide kullanım alanları
10. Hafta  Sunumlar
11. Hafta  İmmunohistokimyasal yöntemler ve kullanımı
12. Hafta  İmmünofloresan yöntemler ve kullanımı
13. Hafta  Akım sitometrik yöntemler ve immünolojideki kullanımı.
14. Hafta  HLA tiplendirme yöntemleri ve uygulama alanları
15. Hafta  Konuların Özeti ve tekrarı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Parslow TG, Stites DP, Terr AI, Imboden JB. 2001. Medical Immunology. Lange/McGraw-Hill.p 40. USA. Janeway's Immunobiology, ISBN-13: 978-081534243
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
3
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Öğrenciler, immünolojinin prensipleri ve ileri immünoloji konularını öğrenmelidir.X
2
Öğrenciler bir araştırma projesi hazırlama, tamamlama, değerlendirme ve öğrenci danışmanlığı yapabilme becerilerini kazanabilmelidir.X
3
Programı bitiren öğrenciler immünolojik teknikleri uygulayabilmeli ve seminer ve ders anlatma becerilerini kazanabilmelidir.X
4
Öğrenciler, immün sistemin hastalıklarla ilişkisini, ana mekanizmalarını ve ilgili manüplasyonları öğrenmelidir.X
5
Öğrenciler, temel testlere ek olarak immünolojik araştırma çalışmalarında kullanılan gelişmiş özel testler hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olmalı ve uygulama becerisi kazanmalıdır.X
6
Öğrenciler, immünoloijinin tümör ve transplantasyon ile ilişkili mekanizmalarda oynadığı rolü öğrenmelidir.X
7
Öğrenciler, akım sitometrisi konusunda teorik bilgi sahibi olmalı ve araştırma planlayabilmelidir.X
8
Öğrenciler, immün yetmezlikler konusunda bilgi sahibi olmalı ve hastaları immünolojik açıdan değerlendirebilme yetisine sahip olmalıdır.X
9
Öğrenciler, proje sonucunda elde edilen verileri değerlendirebilmeli ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olmalıdır.X
10
Öğrenciler, deney hayvanları ile çalışmanın pratik, teorik ve etik yönleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmalıdır.X