GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir. |
- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir. |
- Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar. |
- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder. |
- Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır. |
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir. |
- Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır. |
- Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar. |
- Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur. |
- Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir. |
- Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. |
- Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur. |
- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir. |
- Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir. |
- Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar. |
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir. |
- Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır. |
- Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar. |
- Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. |
- Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır. |
- Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur. |
- Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir. |
- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir. |
Öğrenme Yetkinliği |
- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir. |
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir. |
- Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar. |
- Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular. |
- Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur. |
- Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder. |
- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir. |
- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir. |
- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır. |
- Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar. |
- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder. |
- Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır. |
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir. |
- Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır. |
- Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar. |
- Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur. |
- Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular. |
- Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir. |
- Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. |
- Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur. |
- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir. |
- Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir. |