GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PSYCHIATRY/PSYC-601
Dersin Adı: PSYCHIATRY
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 12 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Psikiyatride yapılan bilimsel araştırmalar konusunda bilgi sahibi olmak
Psikiyatride mezuniyet sonrası uzmanlık eğitimi konusunda fikir sahibi olmak
Psikiyatride mezuniyet sonrası hasta hizmeti konusunda farkındalık sağlamak
Psikiyatrik görüşmedeki temel becerileri edinmek
Psikiyatride tedavi ekibinin iş bölümü hakkında farkındalık sağlamak
Psikoterapinin temel ilkeleri hakkında bilgi edinmek
Psikiyatride rasyonel ilaç kullanımı ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak
Psikiyatride bir hastanın tedavi planında göz önünde bulundurulan temel ilkeler hakkında bilgi sahibi olmak
Psikiyatride güncel konular hakkında bilgi sahibi olmak
Temel psikoloji kuramları hakkında temel

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Psikiyatri Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
2. Hafta  Psikiyatri Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
3. Hafta  Psikiyatri Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
4. Hafta  x
5. Hafta  x
6. Hafta  x
7. Hafta  x
8. Hafta  x
9. Hafta  x
10. Hafta  x
11. Hafta  x
12. Hafta  x
13. Hafta  x
14. Hafta  x
15. Hafta  x
16. Hafta  x
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
100
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
20
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
80
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
20
60
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
20
60
 Okuma Faaliyetleri
3
10
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
20
60
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
210
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilirX
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanırX
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilirX
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilirX
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar vermeme” ilkesini gözetir.X
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilir
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. nevzat Yüksel , Prof. Dr. Selçuk Candansayar , Prof. Dr. Behçet Coşar , Prof. Dr. Aslı Kuruoğlu , Prof. Dr. Selçuk Aslan , Prof. Dr. Filiz Karadağ , Prof. Dr. Ender Taner , Öğr. Gör. Dr. İrem EKMEKCİ ERTEK Öğr. Gör. Dr. Melike KÜÇÜKKARAPINAR )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.websitem.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (http://websitem.gazi.edu.tr/)