GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PEDIATRICS/PED-410
Dersin Adı: PEDIATRICS
Dersin Kredisi: 23 Ders AKTS : 12
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TURKISH
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çocuk sağlığı izleminin önemini tanımlamalı Sık görülen hastalıkları ve semptomlarını bilmeli
Sık görülen hastalıkları fizyopatolojisini, klinikle ilişkilendirerek açıklayabilmeli ve tedavi yaklaşımını bilmeli Ülkemizde sık görülen çocuk hastalıklarından korunma yollarını tanımlayabilmeli
Çocukluk çağında sık görülen yaşamı tehdit eden veya tedavi edilebilir hastalıkların tanısını koyabilmeli, uygun tedavi seçeneklerini sayabilmeli Çocuk hasta için acil yaklaşım prensiplerini sayabilmeli
Çocuk hastanın aciliyetini değerlendirmeli
Sağlıklı çocuk ile ilgili izlem prensiplerini tanımlamalı ve önemini kavramalı Tanı ve tedavi için sık kullanılan girişimleri uygulayıp yorumlayabilmeli
Çocuğu ailesi ve çevresi ile birlikte değerlendirerek tanı koymaya yönelik çocuk hasta öyküsü alabilmeli Her yaş çocuk için özel muayene yöntemlerini uygulayabilmeli
Çocuk hastada yaşına uygun tam ve ayrıntılı fizik muayene basamaklarını eksiksiz ve doğru olarak yapabilmeli Tansiyon ölçme, idrar incelemesi, periferik yayma, gram boyama, kanama ve pıhtılaşma zamanı bakabilme, EKG çekebilme gibi tanı koymada yardımcı olabilecek girişimleri çocuklarda uygulayabil
Sağlıklı Çocuk izlemini yönlendirebilmeli Sık görülen hastalıklara reçete yazabilmeli
Hasta çocuk ve ailesini önemseyerek gerekli desteği sağlamalı
Hasta ve hasta ailesine sağlık eğitimi vermenin öneminin farkında olmalı Çocuk sağlığı ile güncel literatürü takip edebilmeli

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Teorik amfi dersleri ve pratik prepödetik ve hasta başı derslerini içerir Teorik dersler dönem 4 amfisinde görsel materyaller kullanılarak, o staj grubu için hazırlanan programa uyumlu olacak &
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Pediatri Stajının İşleyişi, Pediatride Öykü Alma,Fizik Muayeneye Giriş, Baş-Boyun Muayenesi, Solunum Sistemi Muayenesi, Gastrointestinal Sistem Muayenesi, Kardiyovasküler Sistem Muayenesi ve Kardiyovasküler Semptomlara Yaklaşım, Yenidoğan Muayenesi, Nörolojik Muayene ve Nörolojik Semptomlarayak
2. Hafta  Çocukluk Çağı Beslenmesi Ve Anne Sütü , Sağlam Çocuk İzlemi, Büyümenin Değerlendirilmesi, Çocuklarda Temel ve İleri Yaşam Desteği, Mental Motor Gelişimin Değerlendirilmesi , Bağışıklama, Emzirme Danışmanlığı, Çocukluk Çağında Vitamin Ve Mineraller, Ne Zaman Metabolik Hastalık Düşünelim
3. Hafta  Erken Doğan Bebeğe Yaklaşım, Takipneik Yenidoğana Yaklaşım, Asfiktik Bebeğe Yaklaşım, Kanamalı Çocuk Hastaya Yaklaşım, Hemoglobinopatiler, Ateşli Çocuğa Yaklaşım, Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları, Gastrointestinal Sistem Enfeksiyonları, Anemili Çocuk Hastaya Yaklaşım, Demir Eksikliği Anemisi, Sık H
4. Hafta  Alt Solunum Yolu Enfeksiyonları, İdrar Yolu Enfeksiyonu, Tüberküloz, Yenidoğan Sepsisi , Panel : İntrauterin Enfeksiyonlar, Sık Görülen GİS Semptomlarıyla Giden Çocuğa Yaklaşım, Malnütrisyon, Nöbeti Olan Çocuğa Yaklaşım, Boy Kısalığı Olan Çocuğa Yaklaşım, Çocuklarda Karın Ağrısı
5. Hafta  Çocuklarda Karın Ağrısı, Sarılıklı Çocuğa Yaklaşım, Febril Nöbet, Allerjik Hastalıklarda Semptomlar, Yenidoğan Sarılıkları, Kronik İshalli Çocuğa Yaklaşım, Anaflaksi ve İlaç Allerjisi, Hipertansiyon, Konjenital Kalp Hastalıkları, Ritim Bozuklukları Ve Tedavisi, Romatizmal Ateş, Çocukluk Çağı Karditl
6. Hafta  Hipotiroidi, Çocuklarda Göğüs Ağrısı, Çocukluk Çağında Diabetik Ketoasidoz, Erkenve Geç Puperte Bozuklukları, Ergenin Fiziksel ve Psikososyal Sorunları, Onkolojik Aciller, Endokrin Aciller, Organomegali İle Giden Metabolik Hastalıklara Yaklaşım, Pediatrik Hastalara Genetik Yaklaşım, Periferik Len
7. Hafta  Hematürili Çocuğa Yaklaşım, Akut Böbrek Hasarı, Kronik Böbrek Hastalığı, Ödemli Çocuğa Yaklaşım, Bronşiolit, Bronşial Astım, Çocuklarda Eklem Ağrısı, Çocukluk Çağında Kitle Ne Zaman Düşünelim / Ne Yapalım, Dolaşım Yetmezliği, Çocukluk Çağı Trombozlarına Yaklaşım, Çocukluk Çağı Malign Hematolojik Has
8. Hafta  Çocukluk Çağı Transfüzyon Endikasyonları ve Sık Görülen Komplikasyonlar, Çocuklarda Bilinç Bozukluğu ve Baş Ağrısına Yaklaşım, Kazalar ve Zehirlenmeler, Çevresel Aciller, Serebral Palsi, Çocuk İhmali ve İstismarı, Paralitik Hastalıklar, Çocuklarda Akılcı İlaç Kullanımı
9. Hafta  -
10. Hafta  -
11. Hafta  -
12. Hafta  -
13. Hafta  -
14. Hafta  -
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
20
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
80
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
8
15
120
 Haftalık uygulamalı ders saati
8
12
96
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
8
2
16
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
296
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
11.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
12
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilirX
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilirX
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanırX
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilirX
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilirX
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilirX
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar vermeme” ilkesini gözetir.X
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (1. Prof.Dr.Aysun BİDECİ (bideci@gazi.edu.tr ) 2. Prof.Dr.Necla BUYAN (nbuyan@gazi.edu.tr) 3. Prof.Dr.Peyami CİNAZ (pncinaz@gmail.com) 4. Prof.Dr.Sadık DEMİRSOY(msadik@gazi.edu.tr) 5. Prof.Dr.F.Sedef TUNAOĞLU(fst@gazi.edu.tr) 6. Prof.Dr.Kıvılcım GÜCÜYENER(kivilcim@gazi.edu.tr) 7. Prof.Dr.Ceyda KARADENİZ (drceykara@gmail.com) 8. Prof.Dr.Oğuz SÖYLEMEZOĞLU(oguzs@gazi.edu.tr) 9. Prof.Dr.Ayşe SERDAROĞLU(ayseserdaroglu@gmail.com) 10. Prof.Dr.Esin KOÇ (esinkoc@gazi.edu.tr) 11. Prof.Dr.Gürsel BİBEROĞLU (gurselb@gazi.edu.tr) 12. Prof.Dr.İpek TÜRKTAŞ (ipekt@gazi.edu.tr) 13. Prof.Dr.Buket DALGIÇ(buketdalgic@gazi.edu.tr) 14. Prof.Dr.Deniz OĞUZ (doguz@gazi.edu.tr) 15. Prof.Dr.Ebru ERGENEKON(ebruer@gazi.edu.tr) 16. Prof.Dr.Leyla TÜMER (leylat@gazi.edu.tr) 17. Prof.Dr.Ülker KOÇAK (ulkerkocak@gazi.edu.tr) 18. Prof.Dr.Sevcan BAKKALOĞLU EZGÜ (sevcan@gazi.edu.tr) 19. Prof.Dr.İdil YENİCESU (iyenicesu@gazi.edu.tr) 20. Prof.Dr.Canan TÜRKYILMAZ (canant@gazi.edu.tr) 21. Prof.Dr.Esra ÖNAL (esraonal@gazi.edu.tr) 22. Prof.Dr.Ercan DEMİR (ercandemir@gazi.edu.tr) 23. Prof.Dr.Fatih Süheyl EZGÜ (fezgu@gazi.edu.tr) 24. Prof.Dr.F Güçlü PINARLI (fgpinarli@gazi.edu.tr) 25. Prof.Dr.Serdar KULA (kula@)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://hastane.gazi.edu.tr › cocuk-sagligi-ve-hastaliklari-anabilimdali)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (1. Prof.Dr.Aysun BİDECİ (bideci@gazi.edu.tr ) 2. Prof.Dr.Necla BUYAN (nbuyan@gazi.edu.tr) 3. Prof.Dr.Peyami CİNAZ (pncinaz@gmail.com) 4. Prof.Dr.Sadık DEMİRSOY(msadik@gazi.edu.tr) 5. Prof.Dr.F.Sedef TUNAOĞLU(fst@gazi.edu.tr) 6. Prof.Dr.Kıvılcım GÜCÜYENER(kivilcim@gazi.edu.tr) 7. Prof.Dr.Ceyda KARADENİZ (drceykara@gmail.com) 8. Prof.Dr.Oğuz SÖYLEMEZOĞLU(oguzs@gazi.edu.tr) 9. Prof.Dr.Ayşe SERDAROĞLU(ayseserdaroglu@gmail.com) 10. Prof.Dr.Esin KOÇ (esinkoc@gazi.edu.tr) 11. Prof.Dr.Gürsel BİBEROĞLU (gurselb@gazi.edu.tr) 12. Prof.Dr.İpek TÜRKTAŞ (ipekt@gazi.edu.tr) 13. Prof.Dr.Buket DALGIÇ(buketdalgic@gazi.edu.tr) 14. Prof.Dr.Deniz OĞUZ (doguz@gazi.edu.tr) 15. Prof.Dr.Ebru ERGENEKON(ebruer@gazi.edu.tr) 16. Prof.Dr.Leyla TÜMER (leylat@gazi.edu.tr) 17. Prof.Dr.Ülker KOÇAK (ulkerkocak@gazi.edu.tr) 18. Prof.Dr.Sevcan BAKKALOĞLU EZGÜ (sevcan@gazi.edu.tr) 19. Prof.Dr.İdil YENİCESU (iyenicesu@gazi.edu.tr) 20. Prof.Dr.Canan TÜRKYILMAZ (canant@gazi.edu.tr) 21. Prof.Dr.Esra ÖNAL (esraonal@gazi.edu.tr) 22. Prof.Dr.Ercan DEMİR (ercandemir@gazi.edu.tr) 23. Prof.Dr.Fatih Süheyl EZGÜ (fezgu@gazi.edu.tr) 24. Prof.Dr.F Güçlü PINARLI (fgpinarli@gazi.edu.tr) 25. Prof.Dr.Serdar KULA (kula@)