GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir. |
- Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir. |
- Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilir |
- Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. |
- Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilir |
- Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir. |
- Temel yaşam desteğini uygulayabilir. |
- Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir. |
- Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser |
- Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilir |
- Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetir |
- Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilir |
- Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilir |
- Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser |
- Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirir |
- Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser |
- Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilir |
- Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir. |
- Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilir |
- Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. |
- Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilir |
- Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir. |
- Temel yaşam desteğini uygulayabilir. |
- Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir. |
- Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser |
- Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilir |
- Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetir |
- Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilir |
- Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilir |
- Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser |
- Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirir |
- Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser |
- Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilir |
- Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilir |
- Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. |
- Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilir |
- Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir. |
- Temel yaşam desteğini uygulayabilir. |
- Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir. |
- Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser |
- Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilir |
- Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetir |
- Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilir |
- Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilir |
- Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirir |
- Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser |
- Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilir |
- Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler |
Öğrenme Yetkinliği |
- Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir. |
- Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilir |
- Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilir |
- Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir. |
- Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir. |
- Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser |
- Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetir |
- Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirir |
- Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser |
- Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilir |
- Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilir |
- Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilir |
- Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir. |
- Temel yaşam desteğini uygulayabilir. |
- Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir. |
- Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser |
- Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilir |
- Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetir |
- Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser |
- Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirir |
- Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser |
- Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilir |
- Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir. |
- Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir. |
- Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilir |
- Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. |
- Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilir |
- Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir. |
- Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir. |
- Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser |
- Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilir |
- Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetir |
- Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilir |
- Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser |
- Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirir |
- Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilir |
- Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler |